Közelebb zárkóznának az elejéhez

A márkaváltás után Német László és Tóth Imre átesett a tűzkeresztségen. A szezonnyitó abaúji futamon először ültek együtt éles versenyben, ahol az R5-ös Citroen C3-as is jól vizsgázott. A hernádnémeti ralisra összességében jó benyomást tett az autó, a saját teljesítményével viszont egyáltalán nem volt elégedett. Abban bízik, hogy bizonyos változtatások után, a hétvégi Q8 Oils Ózd-Eger Rallyn minden szempontból sikerül előre lépniük.
– A futammal együtt összesen 150 kilométert tettük meg eddig a Citroennel, ami egyáltalán nem nevezhető soknak. Még a „barátkozós” fázisban tartunk az autóval, ettől függetlenül többet vártam magamtól az első versenyen. Nem volt rajtunk tét, nem támasztottunk túlzott elvárásokat. Érzésre nem is volt rossz, de amikor visszanéztem a szakaszeredményeket, már nem voltam boldog – tekintett vissza az első viadalra a csapat miskolci székhelyén Német László. – A hajrában az időjárás is befolyásolta az eredményeket, ráadásul addigra összeszedtem 40 másodperc büntetést, mert többször hozzáértem a lassítókhoz. Összességében tehát még bőven van mit csiszolnunk az előttünk álló futamokon.

Erre pedig máris itt a lehetőség, hiszen Német László és Tóth Imre ott lesz a hazai sorozat idei második hétvégéjén. A Q8 Oils Ózd-Eger Rallyn olyan gyorsasági szakaszokat használnak, amelyek korábban is szerepeltek már a programban. Az Eger környéki pályákon tavaly, az Ózdhoz közeli gyorsokon pedig két éve ment a mezőny.

– A Boldogkőváralján szerzett tapasztalatokból igyekszünk meríteni – tette hozzá Német László. – A helyesnek vélt irányvonal megvan, átbeszéltük a dolgokat, bízom benne, hogy Ózdon és Egerben sikerül gyorsulnunk a szezonnyitóhoz képest. Fontos lenne, hiszen az első versenyen az eleje elment, nem tudtunk beleszólni a pódiumért zajló küzdelembe. Ezek a szakaszok most többségében szélesebbek, mint amilyenek az előző versenyen voltak és talán könnyebb büntetlenül megúszni egy-egy esetleges hibát, bízom benne, hogy itt bátrabbak leszünk. Természetesen azt szeretnénk, ha közelebb tudnánk kerülni a többiekhez, mert akkor vehetnénk részt jó eséllyel az élmezőny küzdelmében. Az időjárás ismét változatosnak ígérkezik, ami számunkra akár kedvezhet is. A technika és a csapat adott a jó eredmény eléréséhez, nekünk, de leginkább nekem kell bátrabban, gyorsabban versenyezni.

A Mercarius Rally Bajnokság idei második futama pénteken kezdődik Ózdon, ahol a Városi Stadionban a hagyományos prológ vezeti fel az aszfaltos viadalt. Másnap Sáta és a Kiskapudi tető, valamint a Királdi körgyorsasági következik, minhárom helyszínen három-három alkalommal haladnak el a párosok. Vasárnap Eger környéki gyorsaságikkal zárul a futam, amelyen az ORB számára 170 versenykilométert kell teljesíteni. A magyar bajnokság élmezőnyében közel húsz, TOP-kategóriás autó áll rajthoz.

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!