Öt versenyt tervezünk a Rally2-ben

A Kazincbarcika Rallye-n kategóriagyőzelemmel mutatkozott be a Rally2 Bajnokság P13-as géposztályában Kovács Gergő és Csák Alex, akik úgy látják, hogy 2022-ben érdemes lesz az óra ellen hosszabb távon is harcba szállniuk. Kovács Gergővel beszélgettünk.

2021-ben tanulással kezdtétek az évet, mielőtt – számodra kicsit váratlanul – a Rally2 Bajnokság „éles” mezőnyébe is beneveztetek. Mivel telt az elmúlt évetek?

Tavaly, év elején készült el az újonnan összerakott BMW-nk, ami már korábban is versenyautóként gyűjtötte a kilométereit, de nagyon komoly felújításon esett át a SzePa Rallye Team-nek is köszönhetően. Az Ózd-Eger Rallye-n a Rally2 és a Rally3 előtt előfutottunk, majd a Salgó Rallye-n is mezőnyt vezettünk fel, akkor a Historic Bajnokság előtt autóztunk. Édesapám már régebben is szerette volna, ha kipróbálom a versenygumikat, az ötlet viszont Salgótarjánban érett meg benne igazán. Én nem ragaszkodtam volna még ehhez, de az időeredményeinket elnézve nem volt alaptalan az elképzelése, ezért Kazincbarcikára már a Rally2 Bajnokság P13-as kategóriájába neveztünk. Ózdi vagyok, közel vannak hozzánk a kazincbarcikai pályák, de soha nem mentem rajtuk, még hóautózni sem voltunk a környékükön. Biztos, ami biztos alapon, a szervizbuszba bekészítettük az utcai kerekeket is, ha nem boldogulnék a slickekkel, de nem volt rájuk szükség. Kategóriagyőztesként zártuk a futamot, ezzel pedig a géposztályban az éves bronzérmet is megszereztük. Nagyon elégedettek voltunk a Kazincbarcika Rallye-val és az évünkkel is.

2022-re mik a terveitek?

Több dolog is van a fejünkben, ám mindent most még nem árulhatok el. Az biztos, hogy a mi kis titkunk miatt teljes szezont nem tudunk menni a Rally2 Bajnokságban. A fő csapásvonal – ebből kiderült – a Rally2, azon belül is a P13-as géposztály, valamint az újjászülető BMW kupasorozat. Családias hangulatra, jó társaságra van kilátás. Rajtam kívül Apa is versenyezni fog az idei évben, a Mitropa Kupában, az ő versenynaptárát természetesen össze kell fésülni a mi terveinkkel. Csák Alex barátom marad mellettem a jobb1-ben, nem véletlenül esett rá a választásunk, amikor navigátort kerestünk, tapasztalt, nagyon ügyesen olvassa az itinert. Vele Egerben, Ózdon, Kazincbarcikán, Móron, és Kisvárdán szeretnénk ott lenni, jelenleg ez az elképzelésünk, valamint, amint említettem még egy bónusz futam, két autóval.

Az autótok, hogy áll? Rajtra kész vagy még dolgoztok rajta?

A rajtkésztől még messze vagyunk :-), négy keréken áll, szertendő szét van szedve. Kiderült, hogy Kazincbarcikán azért vacakolt a váltónk a harmadik fokozattal, mert letört a fogaskerékből két fog, amit jelenleg Molnár Zsolti igyekszik orvosolni. A differenciálmű apósomnak, Bimbónak hála, már át lett nézve, nincs vele gond, és ugyanezt az információt kaptam a motorról is, amit Szepesi Marciék ellenőriztek le. A kuplung szétszakadt, de már megjavítottuk, úgyhogy, ha visszakapjuk a váltót, akkor neki is láthatunk a BMW-nk összeszerelésének. Eger előtt még biztosan el fogunk menni a kunmadarasi repülőtérre, hogy teszteljünk, kipróbáljuk az autót az első éles bevetése előtt. Az is lehet, hogy összehozunk egy tesztet valahol, mert a kazincbarcikai tapasztalatok azt mutatják, hogy érdemes egy kicsit komolyabban is foglalkozni ezzel a slickes dologgal.

Akkor a mókázás véget ért, cél a legjobb idő?

A jó időkre szeretnénk ráhajtani 2022-ben, de ha mégsem úgy sikerül a bajnokság, ahogyan azt szeretnénk, akkor vésztartaléknak még mindig ott lesznek az utcai kerekek, illetve a Just for fan kategória, amiben kedvünkre csapathatunk bármikor. Erre egyébként már csak a lelkes szurkolóink miatt is mindenképpen sort szeretnénk keríteni egyszer biztosan, az előttünk álló év során.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönöm a támogatást:

Apának, Lilinek, Heninek, Köpcinek, Csucsinak, Dandónak, Marcónak, Szepének, Petinek, Szabinak, Lajos bácsinak, valamint az összes barátomnak és legfőképpen a családomnak és a szponzoraimnak!

 

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!