Csak az évvel vagyunk elégedettek

Kókai Gábor és Szőlős „Báttya” Róbert amikor kellett rálépett a gázra a Zemplén Rallye-n, de elsősorban arra figyeltek oda, hogy a P13-as géposztály bajnoki címéhez elegendő tempót menjenek a Szerencs környéki pályákon. Kókai Gáborral beszélgettünk.

Bajnoki csatára készültetek a Zemplén Rallye-n, a P13-as géposztályban. Mit vártatok az évzáró futamtól és mi volt a taktikátok a versenyen?

Az volt az elképzelésünk, hogy a kategóriában legalább a harmadik helyet meg kell szereznünk a végső sikerhez, és a power stage-n is kell szereznünk minimum egy pontot ahhoz, hogy bajnokok lehessünk. Figyelnünk kellett az ellenfelek teljesítményét, de biztonsági autózásra készültünk alapvetően. Az Ózd Rallye-n egy utcai kuplunggal mentünk, utána visszakaptuk a versenykuplungunkat, amit beszereltünk, de a felkészülés közben rájöttünk, hogy kormányművet és hátsó fékmunkahengert is ki kell cserélnünk, így nem unatkoztunk a rajt előtti napokban.

A munkák jól sikerültek, az autó kisebb problémáktól eltekintve jól muzsikált a zempléni pályákon, a terveiteket megvalósítottátok, bajnokként gurultatok át a szerencsi Rákóczi várban, a céldobogón. Milyen volt a versenyetek?

Az első gyorsaságin, Fonyon, felmértük az erőviszonyokat, megnéztük, hogy mit tudnak a többiek, mennyire kell nyomnunk a gázt. A cél után megbizonyosodhattunk róla, hogy az a tempó, amivel a napot elkezdtük az kevés lesz, ezért Bózsván lentebb került a gázpedál, ez már elég volt a kategória harmadik helyéhez, megtaláltuk a helyes sebességet. A szakasz után szerelnünk kellett, mert leesett az akkumulátorról a saru, de annyi idő alatt jöttünk rá, hogy hol a probléma, hogy kikéstünk a következő szakaszról egy percet, amiért tíz másodperc büntetést kaptunk. Mádon olyan időt tudtunk teljesíteni, amiről azt mondhattuk, hogy meg vagyunk vele elégedve, mindössze tíz másodpercet kaptunk Riskó Daniéktól és Szabó Zoliéktól.

Ez nekünk jó érzés volt. A negyedik gyorsasági előtt észrevettük, hogy hárman maradtunk a kategóriában, mivel Jobbágy Krisztiánék nem indultak el a szervizből Fonyra, ezzel felléptünk a harmadik helyre, a power stage egy pontja is a miénk volt, ott voltunk, ahol lenni kellett, csak a célig kellett eljutnunk, ennyi volt a feladat, ezt pedig hiba nélkül kiviteleztük. Felkapcsoltuk a lámpákat, kocsikáztunk egyet, ezzel megszereztük a bajnoki címet. Túlzottan egyszerű menet nem volt ez azért, mert az utolsó előtti gyorsaságin defektet kaptunk, etapon kereket cseréltünk. Mádon csütörtököt mondott a navigátorlámpa, lemerült az átbeszélő, és a szúrófény sem működött, úgyhogy utcai, távolsági fényszórókkal jutottunk el a pálya végére. Szerencsére sietnünk nem kellett, nem volt belőle semmi gond, amiért elutaztunk Szerencsre, azt így is sikerült megszereznünk.

Volt boldogság a futam végén, hatalmasat ünnepeltetek a célban. Elégedettek vagytok a Zemplén Rallye-val, és a 2022-es évvel?

A versenyen nyújtott teljesítményünkkel nem, sőt azzal sem, hogy az idei évben voltunk másodikak, harmadikak, negyedikek, ötödikek, de futamot egyszer sem nyertünk. Szépen gyűjtöttük a pontokat, összességében ennek köszönhetjük azt, hogy felállhattunk az év végén a dobogó legfelső fokára. Ezzel elégedettek vagyunk, mert nem gondoltuk a márciusi, Orfű Rallye-n, hogy novemberben a bajnoki címért fogunk kocsikázni és meg is nyerjük a P13-as kategória éves értékelését.

2023-ról tudtok e már valamit?

2023 még odébb van, idén még vár ránk a Mikulás és a Szilveszter Rallye, 2023-at a februári Kovászna hórallye-val nyitjuk, a következő bajnoki szezont pedig már a Rally1-ben, az ORC mezőnyében, a P13-as kategóriában fogjuk megkezdeni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is!